نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

سایت رسمی N A M I R

صفحه نخست

 

 

تاریخ پر از حسرت ایران‌زمین به زنان شجاعش بدهکار است

شاید اگر، آن روز که فرمان مشروطیت صادر شد، از ترس واپس‌گرایان، حق رای زنان را کنار نمی‌گذاشتیم، و به مبارزه ادامه می‌دادیم، شاید اگر، آن روز که مرتجعین و اوباش حلقه به گوش‌شان سنت را بهانه می‌کردند تا دختران این سرزمین به حق و حقوق‌شان نرسند، تن به سازش نمی‌دادیم، و آن روزی که انحراف جمهوری اسلامی با راه انداختن دستگاه آپارتاید جنسی به خودش اجازه داد تعیین کند زنان این سرزمین چه کنند و چه نکنند، کوتاه نمی‌آمدیم، دختران‌مان امروز در مدرسه مورد حمله واقع نمی‌شدند و تحت این ستم قرار نمی‌گرفتند.

روزها و سال‌های غم‌باری را پشت سر گذاشته‌ایم که همواره اولین قربانیانش زنان بوده‌اند. اما علی رغم این جور و جفا، می‌دانیم که ایران در سیر تاریخی خود، در جریان همه‌ی تحولات سیاسی و اجتماعی‌اش همواره شاهد جانفشانی‌های شجاعانه و گسترده‌ی زنانش بوده است. از مبارزات زنان در صدر مشروطه تا خیزش اعتراضی زنان در اسفند ۵۷ تا امروز که شالوده‌ی انقلاب زن زندگی آزادی را زنان در قامت توانمند خود به منصه‌ی ظهور آوردند. پس میدانیم که تاریخ پر از حسرت ایران عزیز، به زنان بدهکار است. مبارزه با هرگونه ستم و تبعیضی که به زنان روا می‌گردد وظیفه‌ی انسانی هر یک از ماست و کوتاهی‌ در مقابل هرگونه اعمال زن‌ستیز واپس‌گرایان، بزرگ‌ترین خیانت به جامعه‌ی پیشرو و بیدار ایران است.

مسمویت دخترانِ مدرسه‌ای و دانشگاهی ما، زخمی نو توسط کهنه‌ اندیشانی‌ست که سال‌هاست از هر سمت و سویی به دنبال جنس دوم نامیدن زنان هستند. انقلابِ ملی زن زندگی آزادی، در راس هویت‌اش احقاق حقوق زنان‌ است. این انقلاب، به درستی قبل از زندگی و آزادی، واژه زن را نشانده، تا بگوید زندگی انسانی و آزادی بدون برچیده شدن ستم جنسی امکان ناپذیر است.

جمهوری اسلامی که همواره موجودیت زنان را به مردی در خانواده گره زده است و حقوق انسانی ایشان را در قانون به ناحق گرفته است، یا خود عامل این غائله است یا میلی برای برخورد با این تبهکاران ندارد. هر کدام که باشد عامل و بانی اصلی وضع کنونی، حکومت است. حکومتی که نه تنها در قانون بلکه در انظار عمومی و حتی در بیدادگاه‌هایش جسارت تعرض به زنان را به خود داده است.

حزب ایران وظیفه خود می‌داند، دوشادوش ملت ایران، فریاد دادخواهی و پاسداری از حقوق زنان ایران زمین را سر دهد و در کوران انقلاب ملی زن زندگی آزادی، در کنار مردم و با مردم مبارزه کند تا فرصت امروز به "شاید اگر" فردا بدل نشود و به تبهکاران و عاملان حوادث اخیر هشدار می‌دهد، دیری نخواهد پایید که ملت ایران، قانونی بر خواهد ساخت که با فریاد دادخواهی آسیب دیدگان، شما را که نشان داده‌اید دشمنان فرومایه‌ی این سرزمین هستید، در دادگاه‌هایی علنی محکوم خواهد کرد.

 

جاوید باد ایران

کمیته مرکزی حزب ایران

تهران – ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱

@hezbiran

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. 

حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.